Als jij geen vet eet…

Eet je vetten!
Vlees, vis, eieren, avocado’s, kokos, olijven(olie), pure chocola en wat noten.

Gezonde vetten zorgt NIET voor cholesterolproblemen. Het verhaal dat je aderen verstopt raken door vet en dat dat de oorzaak is voor hart-en vaatziekten, is een hardnekkige mythe. Waar die mythe vandaan komt kun je in het filmpje onderaan zien.
Vetten zijn een belangrijke bron van schone energie en belangrijke bouwstoffen in jouw lichaam.

slechte vetten

Er zijn vetten die je nodig hebt en vetten die je ziek maken.

Heb geen angst voor cholesterol. Cholesterol is een noodzakelijke stof in het lichaam, vitaal voor onze gezondheid. Het is een bouwstof van elke cel in jouw lichaam, voor veel hormonen en voor ons immuunsysteem. Mensen bij wie cholesterol laag is zijn een stuk ongezonder dan bij wie het hoger is. Daarnaast is hoog cholesterol zeker geen teken dat je ongezond bent. Sterker nog, een hoger cholesterol op latere leeftijd kan een voordeel bieden en zorgen voor een langer leven! [1] Let wel: dat hoger cholesterol gezond kan zijn is geen vrijbrief om te leven zoals je wilt. Het moet altijd in acht genomen worden met de leefstijl. Wanneer het cholesterol hoog is bij iemand die rookt, slecht eet (veel frituur/koolhydraten e.d.) en weinig beweegt is diegene zeker voorzien van een hoog risico op hart en vaatziekten.

Echter iemand die gezond (paleo bijv.) eet, sport, niet rookt en geen stress heeft, moet geen probleem/medicatie aangepraat worden wanneer het cholesterol toevallig niet binnen de ‘normaal’waarden past.

light producten ongezond

Lightproducten bevatten chemische toevoegingen die jouw gezondheid schaden.

Mijd lightproducten en vetarme middelen. Dit zijn gefabriceerde producten gemaakt door bedrijven die angstzaaierij nodig hebben om hun chemische goedjes aan de man te brengen. Trap er niet in. Lightproducten zitten vol met allerlei toevoegingen die zeer schadelijk zijn voor de gezondheid.
Meerdere eieren per dag echter is totaal geen probleem gezien dit een prachtig en gezond voedingsmiddel is voorzien van goede vetten, eiwitten, vitamines en mineralen.
Die laatste hardnekkige mensen die je wijs wil maken dat je maar 1 ei per week mag, kun je doorverwijzen naar deze pagina.

[1] http://phys.org/news203844242.html

error: Auteursrechtelijk beschermd.