Chronische ziektebeelden

Een chronische ziekte is een ziekte die lange tijd voortduurt. In Nederland wordt, afhankelijk van de ziekte, een termijn van het aanhouden van de klacht van langer dan 6 weken tot 6 maanden gehanteerd.

chronisch ziekIn Vlaanderen hanteert het RIZIV de definitie “een ziekte die een continue of repetitieve behandeling van minstens zes maanden noodzaakt”. Circa negen op de tien personen ouder dan 65 jaar heeft minstens één chronische ziekte. Schadelijk gezondheidsgedrag – in het bijzonder tabaksgebruik, gebrek van fysieke activiteit, en slechte eetgewoonten – zijn belangrijke medewerkers aan de belangrijke chronische ziekten.

De chronische ziekten neigen ertoe naarmate de leeftijd vordert meer voor te komen. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat naarmate de jaren vorderen het lichaam het (al dan niet bewuste) leefpatroon niet meer aan kan. Chronisch ziek zijn is een groeiend probleem in Nederland. Chronisch ziek zijn is ook niet alleen voor ouderen. Steeds meer jongeren krijgen te maken met langdurige klachten omtrent onder andere schildklier, huid, overgewicht, gewrichten en pijn.

Onnodig chronisch:
Het feit dat veel ziektes chronisch zijn kan verklaard worden door het feit dat de reguliere behandeling niets doet aan de oorzaak. Vaak worden medicijnen met bijwerkingen ingezet voor symptoombestrijding, maar dit geneest de ziekte niet. Ook wordt er gebruik gemaakt van gedragstherapie en antidepressiva om om te gaan met de narigheid van chronisch ziek zijn.

Feit is dat chronische ziektes langdurig zijn maar niet ongeneesbaar!
Echter de reguliere behandelmethodes houden de ziektes chronisch.

Behandeling chronische ziektes:
Bij PraktijkvanUnen wordt er uitgebreid gekeken naar uw situatie en gaan we op zoek naar de oorzaak voor uw chronische ziektebeeld. Wanneer dit in kaart is gebracht wordt er een plan opgesteld waarmee u uw leven en gezondheid weer op de rit krijgt.

Bij PraktijkvanUnen kunt u onder andere terecht voor:
Chronische vermoeidheid CVS
Fibromyalgie
Slechte genezing

U kunt ook direct contact opnemen voor hulp met uw chronische klachten:

[tfuse_contactform tf_cf_formid="0"]