Hart en vaatziekten

hart en vaatziektenHart en vaatziekten is de verzamelnaam voor aandoeningen die het hart en vaatstelsel aangaan, zoals hartinfarcten, beroertes, ischemische aanvallen (TIA) en vaatlijden van de grote vaten (zoals etalagebenen). Deze ziekten zijn op dit ogenblik doodsoorzaak nummer 1 binnen de westerse wereld.

De ziekten kunnen met medicijnen , onder andere bloedverdunners en cholesterolverlagers, of met een interventie zoals bypasschirurgie of een dotterbehandeling worden behandeld. Zoals u leest staat er behandelt en niet genezen.

Vaak worden deze behandelingen gegeven zonder een idee te hebben wat de onderliggende oorzaak is. De vraag is of u dit wilt. Behandeling zonder de oorzaak te weten kan namelijk uw problemen verergeren:

Orthodox handelen:
Cholesterol bijvoorbeeld is niet zomaar verhoogd. Een oorzaak kan zijn dat cholesterol door het immuunsysteem wordt gebruikt om slechte bacteriën aan te vallen. Wat zou er dan gebeuren met die bacteriën wanneer u het cholesterol zomaar verlaagt?
Precies, de slechte bacteriën krijgen vrij spel en u kunt ziek worden en een infectie krijgen.

Zo zijn er nog tal van uitermate belangrijke functies van cholesterol in het lichaam, waardoor verlaging zonder de oorzaak te weten zeer gevaarlijk kan zijn. Ditzelfde geldt ook voor een hoge bloeddruk. Zomaar bloeddruk verlagen zonder te weten waardoor het komt kan zeer nare gevolgen hebben, zoals een beroerte.

Medicatie:
Nog altijd is het niet bewezen dat  cholesterolremmers (statines) effectief zijn. Daarentegen is wel bewezen dat ze belangrijke processen in uw lichaam blokkeren. Uw lichaam kan door statines geen stoffen meer aanmaken die uw lichaam gebruikt voor onder andere energieproductie en immuunfunctie. Hierdoor kunnen mensen op statines bijvoorbeeld meer spierpijn krijgen, vermoeid zijn & minder vrolijk zijn. Daarnaast zijn er nog tal van andere bijwerkingen die dit soort medicijnen met zich meebrengen.

Mythes:
Omtrent cholesterol, vet en hart en vaatziekten bestaan wellicht het grootste aantal mythes.
Veel behandelingen en adviezen worden nog altijd gegeven, gebaseerd op onderzoek uit de jaren50! Ondanks dat er al jaren bewezen is dat de toenmalige informatie onjuist is, wordt het nog altijd gebruikt als uitgangspunt door reguliere medici. Artsen, diëtisten, overheden en andere gezondheidsvoorlichters kunnen een zekere weerstand voelen om zich de veranderende wetenschappelijke inzichten eigen te maken.
Wellicht is dat een van de redenen waarom hart-en vaatziekten nog altijd de nummer 1 doodsoorzaak zijn.

Behandeling:
Bij PraktijkvanUnen kunt u terecht voor professionele behandeling van verscheiden hart en vaatziekten. Onze behandeling is gericht op de laatste wetenschappelijke inzichten. Dit stelt mij in staat om te zorgen dat uw hart en vaatstelsel weer schoon en sterk wordt en de kans op hart- en vaatziekten zo klein mogelijk blijft.

U kunt verder lezen over:

Aderverkalking
Hartinfarct
Beroerte CVA
Trombose
Etalagebenen
Spataderen

of u kunt meteen contact opnemen voor een afspraak: