Hartinfarct

Een hartinfarct, myocardinfarct of cardioinfarct, in de volksmond hartaanval,
is het afsterven van een deel van de hartspier door onderbreking van de bloedtoevoer
ervan door de kransslagaderen.

Een hartaanval ontstaat vrijwel altijd doordat zich op de plaats van een atherosclerotische plaque in een kransslagader een bloedstolsel ofwel een bloedpropje vormt waardoor de toevoer van bloed, die voordien al geringer was, nu opeens helemaal wordt afgesneden.

Behandeling hartinfarct:
De behandeling van PraktijkvanUnen voor u is gericht op:
[check_list]

• schoonmaken van uw hart en vaatstelsel van plaques en rommel
  • verbeteren van de kwaliteit van uw vaatwanden
  • leefstijl dusdanig aanpassen om kans op atherosclerose en hartaanval te minimaliseren
[/check_list] De behandeling komt dus grotendeels neer op de behandeling voor atherosclerose.
Dit zorgt ervoor dat er geen vernauwing / bloedprop klem gaat zitten in uw hart.
Een hartinfarct is uitstekend te voorkomen, wanneer er op tijd wordt ingegrepen.

Om dit te kunnen doen, is het belangrijk dat u hartaanval symptomen serieus neemt:

beklemmende, drukkende of benauwende pijn op de borst
kan uitstralen naar de kaak, de armen of de rug

De kans op een hartinfarct wordt aanzienlijk vergroot in combinatie met 1 of meer van de volgende:
suikerziekte, hoge bloeddruk, atherosclerose, roken, alcoholmisbruik, weinig bewegen/inactiviteit, ongezond eten, overgewicht/obesitas en lichamelijke of psychische stress

Hartinfarct voorkomen:
Heeft u al last van pijn op de borst, atherosclerose of heeft u al een hartaanval overleefd?

Voorkomen is altijd beter dan genezen, zeker in potentieel dodelijke situaties.

Maak nu een afspraak voor een professionele behandeling tegen hartaanval: