Trombose

Trombose is een aandoening waarbij er in de bloedvaten een bloedstolsel, de zogenaamde t(h)rombus, gevormd wordt. Trombose kan ontstaan in slagaderen en aderen.

Een slagaderlijke trombus leidt tot een verminderde bloedtoevoer in de weefsels die door deze slagader worden verzorgd. Een slagaderlijke trombose ontstaat meestal in samenhang met atherosclerose. Een aderlijke trombus leidt tot verminderde bloedafvoer en zwelling.

Bekende gevolgen van slagaderlijke trombusvorming zijn:

• Hartinfarct
  • Beroerte

De bloedstolsels kunnen ook losraken van de vaatwand en door het stromende bloed meegevoerd worden tot ze vastlopen in een kleiner bloedvat en deze afsluiten. Zo’n meegevoerd bloedstolsel wordt een embolus genoemd. Een embolie kan de bloedtoevoer naar organen en weefsels afsluiten en kan leiden tot ernstige schade. In de hersenen veroorzaakt een embolie bijvoorbeeld een herseninfarct, in het hart een hartinfarct en in de longen een longembolie na het losschieten van een trombus uit een diep-veneuze trombose.

Trombose behandeling:
Voorkomen is beter dan genezen, maar ook wanneer het leed is geschied kunt u bij PraktijkvanUnen terecht voor behandeling.
Behandeling bestaat altijd uit:
[check_list]

• schoonmaken van uw hart en vaatstelsel van plaques en rommel
  • verbeteren van de kwaliteit van uw vaatwanden & vloeibaarheid van uw bloed
  • leefstijl dusdanig aanpassen om kans op atherosclerose en trombose te minimaliseren
[/check_list] De behandeling komt dus grotendeels neer op de behandeling voor atherosclerose.
Dit zorgt ervoor dat er geen vernauwing / bloedpstolsel klem gaat zitten in uw aderen.
Trombose is ook uitstekend te voorkomen, wanneer er op tijd wordt ingegrepen.

Trombose voorkomen:
Om dit te kunnen doen, is het belangrijk dat de risicofactoren op hart en vaatziekten serieus neemt.
De kans op een hartinfarct wordt aanzienlijk vergroot in combinatie met 1 of meer van de volgende:
suikerziekte, hoge bloeddruk, atherosclerose, roken, alcoholmisbruik, weinig bewegen/inactiviteit, ongezond eten, overgewicht/obesitas en lichamelijke of psychische stress.

Wilt u trombose voorkomen / behandelen en weer een gezond schoon hart en vaatstelsel?
Maak dan nu een afspraak voor een professionele behandeling tegen trombose: