ADHD

ADHD staat voor Attention Deficit/Hyperactivity Disorder oftewel een aandacht tekort stoornis met hyperactiviteit.

ADHD is een probleem met de hersenstofwisseling wat zeer goed genezen kan worden als iemand de juiste stoffen binnenkrijgt en aanmaakt. Zowel volwassenen als kinderen met ADHD hebben geen medicatietekort, en ook geen gedragstherapietekort. Zij hebben aan de ene kant een tekort aan stoffen en aan de andere kant een teveel, waardoor de hersenenstofwisseling in de war raakt.
Dit is de reden dat zij het gedrag vertonen wat zo karakteristiek is bij ADHD, ADD, ODD, PDD etc.

De standaard aangegeven ADHD symptomen zijn:

• Onvoldoende aandacht voor details of achteloos fouten maken.
  • Moeite om de aandacht bij taken of spel te houden.
  • Niet lijken te luisteren.
  • Aanwijzingen niet opvolgen of opdrachten niet kunnen afmaken.
  • Moeite met organiseren van taken.
  • Vermijden of afkeer hebben van taken die langdurige geestelijke inspanning vragen.
  • Dingen kwijt raken die nodig zijn voor taken.
  • Gemakkelijk afgeleid worden.
  • Vergeetachtig bij dagelijkse bezigheden.

Evenals:

• Onrustig bewegen met handen en voeten of draaien op zijn of haar stoel.
  • Opstaan als zitten blijven verwacht wordt.
  • Rondrennen of overal op klimmen als dit ongepast is.
  • Moeilijk rustig kunnen spelen of ontspannende activiteiten uitvoeren.
  • In de weer zijn of maar doordraven.
  • Aan een stuk door praten.

ADHD Behandeling Breda:
Deze situatie wordt vaak ´bestreden´ met medicatie, die voorzien is van zeer nare bijwerkingen.
Bij lang gebruik van amfetamine-achtige stoffen, zoals Ritalin, kan hersenweefsel vernietigd worden en het herstel ervan wordt geremd. Aangezien kinderen, en dus hun hersenen ook, nog volop in de groei zijn, is dat een bedenkelijke zaak. Dit gecombineerd met de groeiachterstand door eetlustproblemen, kan op termijn tot ontwikkelingsachterstanden leiden.
Vanzelfsprekend geld ook voor volwassenen met ADHD dat gebruik van medicatie niet ideaal is.

Daarnaast is er gedragstherapie dat nut kan hebben, maar ook dit pakt niet de oorzaak aan.
Gedragstherapie pakt de hersenstofwisseling niet aan, waardoor ADHD aanwezig blijft.

ADHD kan vaak opgelost worden met een natuurlijke behandeling, wat het fijnste en gezondste is voor u en/of uw kind.  Geen chemische middelen met schadelijke bijwerkingen, en ook geen oneindige therapie zonder de onderliggende breinchemie te verbeteren.

Samen met u kijk ik naar de mogelijke oorzaken, hoe deze opgelost kunnen worden, en wat kan helpen bij een gezonde hersenstofwisseling.

Bent u er aan toe om ADHD op een natuurlijke manier aan te pakken?
Maak dan nu een afspraak voor consult: