Hoofdpijn & Migraine

Hoofdpijn komt zoveel voor dat de meeste mensen er wel eens last van hebben. Hoofdpijn is in de meeste gevallen onschuldig en wordt dan vaak spanningshoofdpijn of migraine genoemd.

migraine hoofdpijn

Hoofdpijn zit niet in de hersenen, die zelf niet voorzien zijn van pijnzenuwen, maar in de structuren rondom de hersenen, zoals de bloedvaten, de hersenvliezen, de aangezichtsspieren, de neusbijholten en de huid.

Vanzelfsprekend zijn leefstijlfactoren van grote invloed op hoofdpijn. Hoe u eet, drinkt & slaapt bijvoorbeeld. Ook lichaamsbeweging, frisse lucht, stress en genotsmiddelen zijn van invloed. Dit soort factoren is dan ook altijd de eerste insteek van behandeling, omdat dit het minst ingrijpend is maar wel het meest effectief kan zijn.

Verschillende soorten hoofdpijn zijn onder andere:
Spanningshoofdpijn
Aangezichtspijn
Clusterhoofdpijn
Migraine
Chronische hoofdpijn
Medicijnafhankelijke hoofdpijn
Cervicogene hoofdpijn

Medicatie:
Tegen hoofdpijn kunnen pijnstillers geslikt worden, maar hier zitten nadelen aan: Ze werken niet altijd. Daarnaast heeft medicatie altijd wel negatieve bijwerkingen, zoals bijv. maagbeschadiging. Ook is er de kans om medicijnafhankelijke hoofdpijn te ontwikkelen. Als laatste punt pakt medicatie de oorzaak niet aan. Juist daarvoor kunt u terecht bij PraktijkvanUnen.

Behandeling hoofdpijn & migraine:
We gaan op zoek naar de oorzaak van uw hoofdpijn. Of dit nu een tekort is aan bepaalde stoffen of bijvoorbeeld een teveel aan impulsen. Voor hoofdpijn en migraine kunnen allerlei en ook meerdere gelijktijdige oorzaken zijn. Aan de hand hiervan wordt er een behandelplan opgesteld om uw hoofdpijn te verminderen en/of te verhelpen.

Wilt u hoofdpijn vrij genieten van het leven?
Maak dan nu een afspraak voor een consult:
[tfuse_contactform tf_cf_formid="0"]